Poštovani potrošači,
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (u daljem tekstu: Zakon) D-impex d.o.o odgovara za nesaobraznost robe koju prodaje u periodu od 2 (dve) godine od datuma Vaše kupovine. Potrošač je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti. Zakonska odgovornost D-impex d.o.o ne postoji ako isporučena roba:
- odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
- ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
- ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
- po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
Izuzetno, ukoliko ste prilikom kupovine obavešteni o kraćem roku odgovornosti za saobraznost (polovna roba), period odgovornosti za nesaobraznost je godinu dana.
D-impex d.o.o ne preuzima nikakvu odgovornost za podatke na računaru, hard disku ili bilo kom drugom uređaju koji služi za smeštanje podataka.
Garancija predstavlja izjavu proizvođača kojom se potrošaču garantuju veća prava nego što je to propisano Zakonom. Dokumentacija za ostvarivanje prava po osnovu garancije se obično nalazi u originalnom pakovanju proizvoda. Ukoliko davalac garancije predviđa da se za ostvarivanje prava mora registrovati ili ulogovati na određeni sajt, potrošač je dužan da postupi po uputstvima davaoca garancije, kako bi ostvario pravo na istu.
Za uređaje za koje proizvođač ne nudi posebne pogodnosti (npr. ispravno funkcionisanje stvari u periodu dužem od 2 godine) D-impex d.o.o nije u obavezi da izda garantni list. Garancija predstavlja voljni korak izdavaoca (proizvođača ili trgovca) kojim on nudi posebne pogodnosti za potrošača, ali isključivo veće od zakonom predviđenih.
Uslove odgovornosti za skrivene nedostatke prema kupcima koji su pravna lica ili fizička lica koja robu pribavljaju radi obavljanja komercijalne delatnosti, i rokove za izjavljivanje reklamacija uređuje Zakon o obligacionim odnosima („Sl. list SFRJ“, br. 29/78, 39/85, 45/89 – odluka USJ i 57/89, „Sl. list SRJ“, br. 31/93, „Sl. list SCG“, br. 1/2003 – Ustavna povelja i „Sl. glasnik RS“, br. 18/2020). Obratite pažnju prilikom kupovine da li je uređaj namenjen komercijalnoj upotrebi, ili je isključivo predviđen za korišćenje u domaćinstvu.
Postupak reklamacije
Potrošač izjavljuje reklamaciju radi ostvarivanja prava po osnovu saobraznosti, garancije, pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka lično u našoj ispostavi u Novom Sadu.
Obaveza potrošača jeste da prilikom izjavljivanja reklamacije priloži račun, kopiju računa, ugovor o prodaji na daljinu ili bilo koji drugi dokaz o kupovini, kao i da preda uređaj. Pre predaje uređaja na reklamaciju potrebno je izvaditi sve kartice korisnika (SIM, SDD i sl.), futrole, maske, torbe I sve ostalo što nije predmet reklamacije. Ukoliko je nešto naknadno kupljeno i ugrađeno u sam uređaj, dužni ste da to predočite prilikom izjavljivanja reklamacije.
Iako Zakon ne predviđa obavezu da potrošač čuva ambalažu, niti je to uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti, naša preporuka je da ambalažu sačuvate radi obezbeđenja sigurnijeg transporta robe u ovlašćeni servis.
U slučaju da je u pitanju uređaj koji nije moguće lako dostaviti u našu ispostavu u Novom Sadu, UREĐAJI SE NE DONOSE do nas već potrošač može reklamaciju izjaviti na sledeće načine:
- pozivanjem broja: 021 66-15-799
- slanjem e-mail-a na mail: office@d-impex.co.rs
D-impex d.o.o će poslati servisera na adresu potrošača kako bi se utvrdilo da li je reklamacija osnovana.
Pravo kupca da otkaže ugovor o kupovini:
Kupac ima pravo da jednostrano raskine ugovor o kupovini pre isporuke ili plaćanja robe. U takvom slučaju, potrebno je da kupac obavesti D-impex d.o.o. putem e-pošte ili telefona o svojoj odluci. Otkazivanje ugovora pre preuzimanja ili plaćanja ne podrazumeva nikakve dodatne troškove za kupca. Ukoliko je roba već poslata, kupac je dužan da pokrije troškove povratka robe, osim ukoliko nije prethodno drugačije dogovoreno sa trgovcem.
U slučaju da je roba već preuzeta, kupac može ostvariti pravo na odustanak od ugovora u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača u roku od 14 dana od dana prijema robe, uz uslov da je roba neotvorena i nekorišćena. Kupac će u tom slučaju biti obavezan da pokrije samo direktne troškove povratka robe, dok je D-impex d.o.o. dužan da izvrši povrat uplaćenih sredstava u roku od 14 dana od prijema vraćene robe, prema zakonskim pravilima.